(( Mencari CINTA Ilahi ))

Ana baru lepas log out dari Portal Ukhwah. Ada satu komen dari sahabat dalam ukhwah yang menarik minat ana untuk dikongsikan bersama iaitu mengenai mencari CINTA ILAHI...


Sama2 lah kita jadikan rujukan:

"Saya ada buku rindu dan cinta pada Allah karangan imam nawawi..
Tapi tak habis baca lagi...saya ada buku takwa pada Allah..
Takut tapi rindu pada Allah karangan Ustaz Hadi Awang tapi pun tak baca lagi.. Rasanya kalau nak tips, bacalah buku...
Jangan jadi macam saya, semangat saja beli.
Tapi satu buku pun tak pernah habis baca.

ikut pengalaman...
cuba jaga solat,
banyakkan baca Quran,
banyakkan tahajjud..
banyakkan muhasabah diri..
banyakkan mengingati Allah..
rajin hadiri kelas agama,

"Sesungguhnya Allah memberikan dunia kepada orang yang mencintai dan tidak mencintai dunia, tetapi Allah tidak memberikan iman kecuali kepada orang yang menyukainya.."

Ya Allah andainya ada satu waktu atau detik saat di mana aku benar-benar merasakan keindahan iman, di mana aku benar-benar merasakan keagunganMU, kerana aku sering kali ragu akan keikhlasanku sendiri, maka matikanlah aku saat itu ya Allah, agar aku bisa meraih semulia2 kematian.. kematian disaat aku cinta padaMU, ameen..

Rujukan dari topik Bincang Agama bertajuk : "Bagaimana mencari cinta Allah"