Kurelakan Dikau Pergi

Walau baru mengenalimu hanya dalam batas waktu yang singkat, tapi aku sangat merasa senang denganmu. Banyak kenangan yang kita hadapi dan harungi bersama yang menjadi kenangan buatku. Kau antara ikhwah yang senang 'masuk' dan kita kerap bergurau serta mempunyai 'interest' yang sama : Media Kreatif.


30 Mei 2008, ya itulah tarikh hari pertama ku mengenalimu, ketika Mukhayyam KRJ (Kelab Remaja JIM) bertempat di Lata Celak. Kita sama-sama menjadi fasilitator untuk program itu. Tidak banyak kenangan ketika 2008. Namun ada entry mengenainya di dalam blog ini.


2009, Rehlah ikhwah IPDA dan UUM. Oh, seronok juga kan bermain bola di atas padang 'pasir dan batu'!


MIZU 2009, Mukhayyam Intensif Siswa-siswi Islah Zon Utara. Kita sama-sama menjadi peserta, dan dikau banyak membantuku untuk unit media. Bantuan yang kau hulurkan sangat-sangat mengurangkan kepayahanku.


 2009, Mukh de Syarif. Maaf, aku kurang ingat peristiwa yang signifikan.



2010, MISI (Mukhayyam Intensif Siswa-siswi Islah). Kali ini kita kurang bersama kerana jumlah peserta yang ramai dan kerana aku pun tidak ditugaskan untuk unit media kecuali ketika saat-saat akhir program. Tahun ini aku berpindah sebentar dari lokaliti Kedah dan mengurangkan lagi tempoh kita bersama. Tapi setiap kali aku ke sana, pasti aku meminta pertolonganmu untuk mengambil dan menghantarkanku ke stesen bas. Ketika aku bekerja sementara di Sekolah Al-Azhar juga, kita kerap bertemu dan bermain futsal bersama ikhwah-ikhwah zon utara.


2011, jarak yang memisahkan antara faktor 'menjauhkan' kita.

2012, kali terakhir berjumpa denganmu ialah ketika Roadshow JKP IKRAM di Pusat Pendidikan Al-Islah. Dikongsikan video tazkirah sebelum talqinmu, akh Hatim.


Terima kasih kerana menemaniku selama ini. Aku menjadi saksi terhadap amalmu kepadaku. Semoga Allah membalasnya dengan sebaik-baik ganjaran.

Tunggu kami, kami akan menyusuri!



Sumber lain tentang Hatim : sini

~ Mati Itu Pasti ~
Listening to : In-Team - Detik Kematian
Reading : Entry lama blog kahfi8 
Watching : Tazkirah Sebelum Talqin [Hatim Jeffri]
Mood : Mendung