(( kahfi8 on Youtube! : Klip Nasyid Merah Saga ))

Bangkitlah wahai syabaabul Islam! Di mana pengganti Umar Al-Faruq? Siapakah pewaris Salahuddin Al-Ayyubi? Di mana pemuda-pemuda Sultan Muhammad Al-Fateh? Tanamkan semangat jihad dalam hatimu, tekadkan azam untuk syahid dalam dirimu! ALLAHU AKBAR!!

Hmm, hari nie ana nak berkongsi satu klip nasyid jihad dengan antum/antunna/korang. InshaAllah, bila tengah buat kerja tu, rase bersemangat dan berkobar-kobar. Kaki pun rasa nak hentak macam kawad plak heheh! Layan laa... Merah Saga!!


Munsyid : Shoutul Harokah
Nasyid : Merah Saga

Saat langit berwarna merah saga
Dan kerikil perkasa berlarian
Meluncur laksana puluhan peluru
Terbang bersama teriakan takbir

Semua menjadi saksi
Atas langkah keberanianmu
Kita juga menjadi saksi
Atas keteguhanmu

Ketika yahudi-yahudi membantaimu
Merah berkesimbah ditanah airmu
Mewangi harum genangan darahmu
Membebaskan bumi jihad palestina

Perjuangan telah kau bayar
Dengan jiwa syahid dalam cintaNya


Selamat menonton. Video ini juga dapat dilihat dalam flash tentang Nakbah Palestin Kedah pada 20 Jun 2008. Lihat posting ana sebelum ini (( Hi-Impak Nakbah Palestin : Sungai Petani & Kulim ))

Untuk mendownload flash tersebut, klik PalestineFlash ® ReleaseJune08

2 Tindakbalas²:

Ibnurashidi said...

salam ziarah..

ermm,mcm knl je lagu ni..ana pun aritu ada posting gak lgu ni.bknpa dgr je tertrik..time imtihan ana dgr lagu ni..mmg bgi semangat..

kahfi8 said...

salaam kembali..

hmm tu lagu shoutul harokah..

aah memang menaikan semangat.. kaki pun nak hentak2 cam kawad..