Sungkur atau teguh?

*Maaf, hanya monolog hati yang lemah imannya*

Tika hari-hari terus kulalui, aku kadang-kadang berfikir,

"Mampukah aku terus teguh di jalan ini? Atau akankah nanti, aku tersungkur di mana-mana persimpangan?"

Na'uzubillaah!

Adeh.. Tensen n serabut betui arini.. Down..

[ MESSAGE SENT ]

Selang beberapa minit..

[ MESSAGE RECEIVED ]

Kenape? Ada masalah ape?

+ Tak tau ah.. Cuba la rasa, duduk di tempat ana. Tahulah bagaimana rasanya.. Terdampar keseorangan di sini, terkapai-kapai..

Sorang ke, ramai ke.. Bukan alasan. Allah nak tengok anta betul2 kuat ke tak, atau hanya kuat bila ramai2, kalau sorang2 pun kuat, insya Allah ramai2 pun kuat jugak..
Arrggghhh...!!

[ SIGN OUT ]

Faham ke diorang ni camne perasaan aku..??

Aku sedar, sesama ikhwah, mereka anggap aku bagus. (Astaghfirullaah!)

Tahukah antum, semua itu tidak layak bagiku? Kalaulah antum melihatku di sini, sangkaan kalian meleset sama sekali.

Tapi,
aku tak sama ngan diorang kat sini, mereka bukan ikhwah.. Juga tak sama dengan ikhwah-ikhwah di sana..

Abis tu, aku di kategori mane?

Tengah-tengah.. Atau berpaling ke salah satu mengikut keadaan?

Astaghfirullaah!

Janganlah aku terSUNGKUR dari jalan ini.. Itu sahaja yang kuharapkan..

~ I'm so stress ~

5 Tindakbalas²:

ai-hikari said...

moga thabat & istiqamah..
aminn...

semakin sukar jalan mujahadah anda,semakin besar ganjarannya. bertahanlah..sesungguhnya seseorang itu diuji mengikut kadar imannya. ana doakan anta selamat dan berjaya dalam mujahdah

kahfi8 said...

[ ai-hikari ]

inshaAllaah. jazaakillaah.

[ Serikandi Islam ]

semakin besar mujahadah, mungkin semakin kuat juga dugaannya bukan..?

semoga kita tergolong dari kalangan orang-orang yang beruntung di sana kelak..

abu yaaser said...

Akh Bashir yang dikasihi, Inilah ujian Allah buat hambanya. Bukankan Allah menjadikan kehidupan dan kematian untuk menentukan siapakah yang lebih baik amalnya? Apakah kita menyangka syurga itu begitu kecil nilainya sehinggakan kita boleh memasukinya tanpa apa- apa ujian? apakah kita. Tabahkan hati anta insyaallah Allah ingin memberikan banyak kebaikkan kepada anta dengan ujian ini.
Uhibukka fillah, Abu Yaaser

kahfi8 said...
This comment has been removed by the author.