(( 1 message received ))

[[ 1 message received ]]

+ Assalamu'alaikum.. Kayfa haluk? Busy tak? Hujung minggu ni chatting nak tak?

Reply : Wa'alaikumussalam.. Alhamdulillah sihat. Anti? InshaAllah.. Ba'da solaatul 'asr. OK?

[[ 1 message sent ]]

[[ 1 message received ]]

+ InshaAllah.. Lepas ma'thurat jam 1720. Syukran. Wassalam.

Reply : InshaAllah.. Wassalam.

[[ 1 message sent ]]

_______________________________________________________

dia : BUZZ!
dia : Assalamu'alaikum..

kahfi8 : Wa'alaikumussalam..

dia : Lama tunggu?
dia : Sihat?

kahfi8 : Takde lame sangat.. Alhamdulillah sihat.. =)

dia : Banyak ke assignment?

kahfi8 : Bolehla tahan. Banyak juga. Dengan kerja2 persatuan dan lain2.

dia : Oh.. Erm ana rasa tak bersemangat..

kahfi8 : Jangan putus asa dengan rahmat Allah. Berdo'a agar diber kekuatan menghadapi dugaan.

dia : Tapi ana tak dapat tumpukan perhatian dalam pelajaran ana.

kahfi8 : Mengadu dan merintihlah pada Allah. Di waktu kita sangat-sangat memerlukannya, Dia lah tempatnya.. Jangan terlampau ikutkan perasaan.

dia : Kan seronok kalau dapat tempat yang sama.

kahfi8 : Tak semestinya.

dia : Kenapa?

kahfi8 : Kalau dapat tempat sama pun, asyik bergaduh je.
kahfi8 : Barulah rasa kemanisan bersahabat..
kahfi8 : Ana pun rindu juga.

dia : Kenapa tak cakap?

kahfi8 : Nak jaga hati. Belajar untuk bersabar dan pasrah dengan ketentuanNya. Juga meng'upgrade'kan tingkat Hubungan Dengan Allah. Kena tabah. Ujian ni baru sikit. Itu tanda Dia sayang pada kita.

dia : Syukran.

kahfi8 : Malam ni qiam. Minta ditabahkan dan dikuatkan iman. InshaAllah lama2 hati akan tenang.

dia : Jazakallahu khairan kathira. InshaAllah.
dia : Ana minta diri dulu. Assalamu'alaikum.

kahfi8 : Tafaddolii.. Wa'alaikumussalam..

_____________________________________________________

Mata yang digenangi air dikelipkan. Mengalir dan tumpah ke pipi. Hanya Allah yang tahu perasaan ini.

Ya Allah, tabahkanlah hatiku menghadapi dugaanMu. Aku hanya insan lemah yang mengharapkan pertolongan dariMu. Ya Allah, andai aku rindu, biarlah rinduku bersulam Taqwa. Andai aku sayang, biarlah sayangku kerana Da'wah. Jangan kau lalaikan aku dengan dunia. Aku terlalu banyak menangis. Tapi bukan untukMu. Buka juga kerana dosa yang kulakukan. Cukup sukar untuk menangis semata-mata keranaMu.

P/s - hanya rekaan semata-mata. persamaan hanyalah kebetulan.

Rujukan Tambahan : Lihat [[ link ]]

4 Tindakbalas²:

Anonymous said...

Puas sudah,
Kucari kebahagian,
Di sisi teman-teman,
Kudapat hanya kelalaian,
Ku cari lagi,
Di hati seorang kekasih,
Kudapat hanya kekecewaan,
Dan ku terus mencari,
Dalam meniti hari,
Penuh kekosongan…
Oh, di mana lagi harus ku mencari,
Membawa sekeping hati,
Yang sarat kerinduan,
Rindu yang tiada haluan,
Aku keliru sendiri,
Apa yang kucari,
Apa yang kuperlukan
Aku masih tak bisa mengerti,
Yang pasti,
Kekosongan hati ini minta diisi..
Sejenak ku tersedar,
Aku mencari cinta agung,
Buat jiwaku yang merindukan,
Hakikat kebenaran,
Cahaya yang membelah kegelapan,
Melimpah cemerlang mengisi kekosongan.
Ku sedar,
Destinasi pencarianku di sini,
Ku mencari-Mu Tuhan,
Mengharap keredhaan,
Menagih kebahagiaan,
Dari sinar cahaya iman

truskn bmujahadah wahai mujahid muda,smakin dekat dri pd ALLAH smakin kuat dugaan yg dtg,jgn bputus asa dgn rahmatNYA,smoga drimu dpt meraih cinta ILAHI yg MAHA AGUNG..sahabatku..hayatilah zikir ni..
"cukuplah bgku hnyaMu Allah,tiada dhatiku mlainkan Allah,cahaya Muhammad pesuruh ALLAH,tiada tuhan melainkan ALLAH"

kahfi8 said...

syukran.. sape tanpa nama ni ek..? harap bolehla perkenalkan diri..

kukorbankan cinta untuk mendapatkan CINTA,
yang nyata lebih hakiki,
lebih agung,
biarpun sangat sukar,
akan tetap kucari..
Ampunkan diriku Ya Allah..

Nur Fiera said...

slm

alhmdulillah...bermkna bait2 puisi tanpa nama ni taip...

=cinta hakiki ialah cinta allah swt=

ku bangga melihatmu derita dalam perjuangan dari melihatmu gembira dalam kelalaian,ku bangga mndengar tangisanmu kerana pengorbanan dari melihat tawamu kerana pngkhianatan,ku bangga andai dikau syahid dari dikau hidup tanpa islam,kita mulia hanya kerana islam...