(( Perjuangan Bermula!! ))

Hari ni ana agak kurang sihat dan sakit kepala. Memang tak keluar ke mana pun. Makan pun dah petang, sebab ade pakcik yang jual nasi goreng (nasi ayam, nasi goreng, burger, bihun, mee, kuetiaw) lalu depan bilik. Kelas pun tak pegi. Isk3x..

Dalam kehebohan mengenai pilihan raya di Permatang Pauh, ana merasa terpanggil untuk melihat-lihat berita Palestin.

Nampaknya, rejim zionis masih meneruskan kebiadapan mereka terhadap umat Islam di sekitar al-Quds. Alhamdulillah, umat Islam di sekitarnya masih tidak gentar dan takut mempertahankan kesucian al-Aqsa.

Sebagai umat Islam, kita harus sedar akan kepentingan membantu perjuangan pembebasan Palestin. Apatah lagi, kebanyakan kawasan di negara itu telah dirampas secara biadap dan terus-menerus menindas saudara-saudara kita di sana. Tidakkah kita merasa malu yang setiap hari kita hanya memikirkan 'Apa yang aku nak makan, nak pakai dan nak pergi?' sedangkan mereka di sana setiap hari dihujani peluru yang tidak diketahui siapa mangsanya.

Oleh itu, ana menyeru sahabat-sahabat sekalian, sama-samalah kita menyumbang untuk saudara-saudara kita di sana, untuk membiaya ubat-ubatan, makan minum dan pelajaran (ramai saudara Palestin menyambung pelajaran di luar Palestin dan tidak dibenarkan pulang).

Jika bukan kita(umat Islam), siapa yang hendak membebaskan Palestin?

Jika bukan sekarang, bila?

Bagaimana caranya? Marilah menyumbang di Tabung Palestin!

Jangan nanti di hari kemudian antum akan menyesali diri sendiri kerana tidak melakukan sesuatu untuk saudara antum di Palestin. Apa yang ditunggu lagi, berdermalah sekarang! Masukkan derma antum ke dalam akaun “Pertubuhan Jamaah Islah Malaysia” di Bank Islam Malaysia Berhad, cawangan Taman Melawati, nombor akaun: 12113010005797. Selamat Menyumbang...

Rujukan : [ link 1 ] [ link 2 ] [ link 3 ]

Sumbangan : [ link 1 ] [ link 2 ] [ link 3 ]