Sejenak Kita ke Palestin

Lama tak menulis tentang Palestin.

Tapi insya Allah, aku masih lagi selalu mengambil tahu berita tentang saudara seIslam di sana.

Seperti yang korang boleh nampak, aku dah letak link Palestinkini dan HALUAN Palestin di kanan blog ini. Blog Satu Umat pun OK jugak, ade berita tentang umat Islam seluruh dunia, tidak sekadar Palestin.

Harapnya, kita sentiasa mendoakan sahabat-sahabat, saudara-saudara seIslam kita di sana. Semoga mereka tetap kuat dan teguh serta yakin dengan Allah. Bagi yang kurang mengambil tahu isu Palestin, keadaan di Palestin sangat kritikal. Bantuan disekat di pintu masuk dan menyebabkan bekalan keperluan harian mereka hampir tiada. (Astaghfirullaah, dalam beberapa hari ni aku makan sedap-sedap, langsung tak ingat kat diorang)

Dan jangan lupa juga untuk memboikot barangan yang membantu Yahudi Zionis meneruskan rancangan mereka - menjajah Palestin dan merampas tanah suci Al-Quds serta mengotori qiblat pertama umat Islam! Insya ALlah, masih banyak lagi alternatif lain yang boleh kita gunakan selain dari produk yang dikeluarkan mereka. (tak mati pun kalau tak guna barangan diorang)

Kebetulan, sekarang ni pun musim hujan, insya Allah doa makbul, so mari kita sama-sama mendoakan untuk umat Islam di seluruh dunia terutama yang sedang dalam kesusahan - Palestin, Turkistan Timur, Selatan Thailand, Mindanao, Darfur dan lain-lain lagi. Semoga Allah juga meneguhkan keimanan kita semua dalam menghadapi apa jua ujian (kesenangan serta kesusahan).

Dan juga, semoga Allah mengampuni doa semua Muslimin dan Muslimat!!

2 Tindakbalas²:

amiin ya Rabb~

kahfi8 said...

[ HambaAllah Yang Memakmurkan ]

(^_^) Perak hujan lebat jugak kan? Tronoh banjir tak? harap2nye OK la yea..